قبل از به سفر به استانبول چه نکاتی را باید بدانیم ؟

قبل از به سفر به استانبول چه نکاتی را باید بدانیم ؟

راهنمای سفر به استانبول

استانبول به عنوان قلب گردگشری و توریستی کشور ترکیه  به حساب می آید و سالیانه پذیرای بیش از 9 ملیون توریست از سراسر دنیا میباشد.

ترکیه کشوری مسلمان میباشد که قرابت فرهنگی زیادی با کشور عزیزمان ایران دارد ولی قطعا قبل از سفر به هر کشوری نکات بسیاری است که باید آن ها را بدانید تا از اقامت خود به بهترین شکل ممکن لذت ببرید و حتی بهینه تر پول خرج کنید !

در این مقاله قصد داریم راهنمای صفر تا صد سفر به استانبول در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و شمارا از باید و نباید های استانبول آگاه کنیم پس با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر تاریخچه ی شهر استانبول

استانبول تا سال 1453 میلادی پایتخت امپراتوری روم شرقی محسوب میشد و قسطنطنیه نام داشت . سرانجام در ۲۹ ماه می همین سال توسط ارتش عثمانی به رهبری سلطان محمد فاتح پس از 53 روز محاصره فتح شد و پس از تصرف نام آن به اسلامبول به معنی شهر اسلام یا همان استانبول امروزی تغییر کرد.

سپاهیان عثمانی یک حفره ی بسیار عظیم در دیوار های قسطنطنیه ایجاد کردند که امروزه به دروازه ی توپ یا در زبان  محلی به توپکاپی معروف شد و کاخ توپکاپی هم از بعد از این فتح بزرگ به دستور سلطان محمد فاتح بنا شد.

بهترین راه سفر به استانبول چیست ؟

قطعا راحت ترین و سریع ترین راه رسیدن به استانبول سفر هوایی میباشد ولی آیا راه های کم هزینه تری نیز برای سفر به این شهر زیبا وجود دارد در ادامه به پاسخ این سوال ها میپردازیم.

راه های سفر به استانبول

آیا میشود با قطار به استانبول سفر کرد ؟

بله ، خط ریلی تهران استانبول و تهران آنکارا در سال 97 افتتاح شده است و محبوبیت بالایی هم دارد .

آیا سفر به استانبول با اتوبوس امکان پذیر است ؟

در تهران پایانه‌های بیهقی (آرژانتین) و آزادی (پایانه غرب) به مقصد استانبول حرکت دارند و حدودا 34 تا 36 ساعت راه پیش رو دارید.

مرز ترکیه
مدارک مورد نیاز برای سفر به استانبول

تهیه ی مدارک برای سفر به استانبول آسان است و این سفر نیازی به ویزا ندارد ولی نیاز مند تهیه مدارک زیر میباشد : 

  • پاسپورت با حداقل شش ماه اعتیار
  • فیش پرداخت عوارض خروج از کشور

پاسپورت برای سفر به استانبول

مکان های دیدنی و گردشگری شهر استانبول

استانبول قلب گردشگری ترکیه به حساب می آید و جاهای دیدنی فراوانی دارد قطعا معرفی همه آنها در این مقاله امکان پذیر نیست ولی مکان هایی هستند که در این سفر حتما باید به آن سر بزنید.

1-کاخ توپکاپی:

کاخ توپکاپی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می آید و اگر شیفته ی تاریخ و تمدن های کهن هستید این مکان قطعا شما را به وجد خواهد آورد.

آدرس :  این کاخ در محله سلطان محمد، در 5 دقیقه‌ای مسجد ایاصوفیه و در نزدیکی میدان امینونو واقع شده است.

کاخ توپکاپی استانبول

2-برج گالاتا استانبول :

 برج گالاتا حدودا 700 سال پیش بنا شده و  به نوعی نماد شهر استانبول به حساب می آید و بالا رفتن از آن تجربه ای وصف نشدنی را برای شما رقم میزند

آدرس: این برج در محله ی بیاوغلوی استانبول واقع شده است و به منظور تسهیل دسترسی توریست ها به این مکان  ایستگاه مترو نیز در نظر گرفته شده است.

3-آب انبار باسیلیکا :

بعد از پایین رفتن از  52 پله به مکانی میرسید که قدمت آن به قرن ششم میلادی برمیگردد و از همان زمان تامین کننده آب استانبول بوده است.این آب انبار با طول 140 متر و عرض 70 متر و 336 ستون توانایی جا دادن 8.2 ملیون متر مکعب آب را در خود دارد !

آدرس : استانبول، منطقه فاتح، محله علمدار، خیابان یرباتان، پلاک 3/1، باسیلیکا سیسترن

4 - کاخ دلما باغچه :

کاخی منحصر به فرد و باشکوه به قدمت 600 سال به جا مانده از دوران حکومت عثمانی

آدرس : استانبول، بشیکتاش، خیابان دلما باغچه

کاخ دولما باغچه استانبول

5- مسجد ایاصوفیه استانبول:

وقتی حرف از جاهای دیدنی استانبول می‌شود، اولین جایی که به ذهن ها می‌رسد، مسجد ایاصوفیه است.

آدرس : استانبول، محله سلطان احمد، میدان ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه

6- مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد استانبول : 

بازدید از این مسجد رایگان است و از اذان صبح تا اذان مغرب پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا میباشد.

آدرس : استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، پلاک 70

و قطعا این اماکن، تنها تعدادی از معروف ترین مکان های دیدنی بی شمار شهر استانبول هستند و از زیبایی سواحل مدیترانه و جذابیت های طبیعی این شهر هم نباید غافل شد.

بهترین راه حمل و نقل در استانبول چیست ؟

وسایل حمل و نقل بسیاری در ترکیه وجود دارد ولی با توجه به گران بودن تاکسی و معضل ترافیک در شهر استانبول حمل نقل عمومی بپیشنهاد ما به گردشگران و مسافران عزیز میباشد و با تهیه استانبول کارت به راحتی میتوانید به بسیاری از نقاط شهر استانبول سر بزنید و از اقامت خود لذت ببرید.

استانبول کجا غذا بخوریم ؟

خیابان استقلال در استانبول بهشت غذا های ترکی و شیرینی های خوش مزه ی محلی استانبول به حساب می آید  همچنین دکه های اغذیه فروشی در این خیابان قیمت بالایی ندارند پس اگر به استانبول رفتید خیابان استقلال را فراموش نکنید.

غذای ترکی | کباب ترکیامنیت ترکیه چگونه است ؟ آیا سفر تنهایی به استانبول خطرناک است؟

ترکیه هر سال پذیرای جمعیتی ملیونی از گردشگران میباشد و زیر ساخت های لازم امنیتی برای حافظت از توریستان در نظر گرفته شده است و پلیس ها همواره حامی و مراقب مردم هستند پس حتی اگر تنها به استانبول سفر کنید هم لازم نیست نگران باشید.

با این حال سعی کنید قبل از رفتن به هر مکانی ناشناخته راجب آن تحقیق کنید و اگر به استانبول رفتید از رفتن به خیابان طرابلسی خودداری کنید زیرا متسفانه چند سالی است که این خیابان به مرکز خلاف در استانبول تبدیل شده است.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

در ترکیه به راحتی می توانید با پاسپورت خود سیم کارت بخرید اما این سیم کارت بعد از 3 ماه غیرفعال می شود ولی یا ارائه ی کارت کیملیک ترکیه فرصت دارید 3 ماه دیگر آن را شارژ کنید و در غیر این صورت سیم کارت شما کاملا مسدود و شماره آزاد میشود.

قیمت تور استانبول چقدر است ؟

قیمت تور استانبول بسته به زمان و نواسانات قیمت ارز متغیر میباشد ولی شما عزیزان میتوانید همواره ارزان ترین تور های ترکیه را در آژانس مسافرتی سفر های صورتی پارس با تاریخ و هتل دلخواه خود پیدا کنید.

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 4 از 5 (از 1001 رای)
امتیاز کاربران
6LfLVjIhAAAAABaiSJA7PwIQWvVkywD5o0RtU_yc