راهنمای جامع سفر به دبی

راهنمای جامع سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

دبی از صحرا تا آسمان  

خیال ما پرواز میکند، ما سایه آن روی زمین هستیم !

شاید این جمله بهترین تعبیر برای شهری باشد که در زمان کمی بیشتر از 70 سال از دهکده ای کوچک از توابع ابوظبی تبدیل به لوکس ترین شهر دنیا تبدیل شد.

شهر آسمان خراش ها، دبی با رکورد 18 ملیون گردشگر در سال 2019 همواره مکانی هیجان انگیز برای سفر بوده است  در این مقاله سعی کردیم راهنمایی کامل برای سفر و حتی راهکار هایی برای سفر ارزان به دبی به شما عزیزان ارائه بدهیم پس با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی است ؟

بهترین زمان سفر به دبی بسته به تعریف شما به چند دسته تقسیم میشود

باید بدانید که فصل ها در دبی به دو فصل گرم و گرم تر محدود میشود اگر بهترین وقت را در سفری ارزان به دبی میبینید باید بگوییم که در فصل تابستان به گرمای سوزان امارات هزینه های سفر کاهش پیدا میکنند و در کل به صرفه تر تمام میشود.

آب و هوای دبی

اگر از علاقه مندان خرید و گشت گذار در پاساژ ها و مراکز خرید هستید هم باید بدانید هر ساله جشواره هایی در دبی برگزار میشود که حدود 7 هزار فروشگاه در آن شرکت دارند و با تخفیف های فوق العاده ی خود هر ساله بازدید کنندگان زیادی در سراسر جهان را جذب میکنند.

البته تاریخ این جشواره های تخفیف هرساله یکسان نیست و تغییر میکند و لازم است برای اطلاع از آن پیگیری های لازم را انجام دهید.

مراکز خرید دبی


اما در کل میتوان گفت بهترین زمان برای سفر به دبی فصل زمستان است زیرا هم شرایط جوی و گرمی هوا بسیار متعادل تر است هم جشواره های زمستانی بسیاری برگزار میشود البته باید بدانید که فصل زمستان گران ترین زمان برای سفر به دبی میباشد.

مدارک مورد نیاز برای سفر به دبی

برای سفر به دبی، پاسپورت و  ویزا دبی را احتیاج دارید همچنین باید کارت واکسن یا تست پی سی آر خود را به مسئول پذیرش فرودگاه ارائه دهید.

لازم به ذکر است که تست پی سی ار حداکثر تا 48 ساعت اعتبار دارد و لازم است که توسط مراکز مورد تایید وزارت بهداشت انجام شده باشد

واکسن های مورد تایید دبی :

  • Nova Vax
  • Covo vax
  • Moderna
  • Pfizer/BioNTech
  • Johnson & Johnson
  • AstraZeneca
  • Covishield
  • Covaxin
  • Sinopharm
  • CoronaVac

شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزا امارات

آخرین قوانین وضع شده برای اخذ ویزا دبی عبارت اند از :

دختران زیر ۱۸ سال به هیچ عنوان نمی‌توانند برای اخذ ویزا دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.

 آقایان زیر ۱۸ سال برای اخذ ویزای انفرادی امارات، حتما باید شناسنامه پدر و مادر خود را نیز ارائه کنند.

ویزای 14 روزه دبی در واقع همان ویزای یک ماه است. پس اگر به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز (تا سقف یک ماه) در این کشور اقامت داشتید جریمه نخواهید شد.

ویزا امارات متحده ی عربی

دبی دلار ببریم یا درهم ؟

ما به شما دلار یا یورو را پیشنهاد میکنیم زیرا هم تبدیل دلار و یورو مسافرتی به درهم در داخل ایران به صرفه نیست و هم تقریبا همه مراکز تفریحی ، هتل ها و حتی سوپرمارکت ها هم در دبی دلار را قبول میکنند.

همچنین اگر بعد از مسافرتی پولی اضافه بیاورید تبدیل کردن دلار به ریال بسیار ساده تر و به صرفه تر از درهم به ریال است.

مخارج روزانه در دبی چقدر است ؟

اگر بخواهیم میانگین هزینه های خورد و خوراک، هزینه های رفت و آمد در دبی و هزینه تفریح در دبی تا حد معمولی حساب کنیم روزانه تا سقف 300 درهم برای حمل نقل و خورد خوراک و حدودا 380 درهم برای خرید آب معدنی کنار بگذارید.

دلار و درهم

بهترین راه حمل نقل در دبی چیست ؟

همان طور که میدانیم دبی شهر گران قیمتی است و  هم با توجه به اختلاف ارزش پولی و حتی ترافیک حمل نقل با تاکسی گزینه ی مناسبی به حساب نمیاید.

اما خبر خوب این است که خطوط مترو دبی سر تا سر این شهر را پوشش میدهند و دسترسی خوبی به تمامی مناطق دبی محیا میکنند. 

البته این خط مترو زیبا و مدرن دبی قوانین خاص خودش را هم دارد که در صورت ندانستن آن ممکن است دچار دردسر شوید

 جالب است بدانید آدامس جوییدن در مترو منجر به جریمه ی 100 درهمی میشود، گذاشتن پا روی صندلی 300 درهم و کشیدن ترمز اضتراری مترو هم 1000 درهم جریمه دارد.

خط مترو دبینقشه مترو دبی


ارزان ترین مراکز خرید دبی کدامند ؟

مرکز خرید دراگن |The Dragon Mart

این مرکز یکی از بزرگ ترین و البته ارزان ترین مراکز خرید دبی است که اکثر اجناس ارائه شده در این مرکز خرید ساخت کشور چین بوده است و کیفیتی معمولی دارد.

مرکز خرید دراگون مارت در دبی

مرکز خرید اوتلت دبی |Dubai Outlet Mall

اجناس در این مرکز خرید زیبای گنبدی شکل با تخفیف های قابل توجهی به فروش میرسند که هر ساله مراجعه کنندگان بسیاری را به خود جذب میکند.

مرکز خرید اوت لت در دبی

گلوبال ویلیج |Global Village

این مرکز خرید دارای امکانات فرهنگی ورزشی و تفریحی متنوعی است که علاوه بر کیفیت بالا اجناس قیمت مناسبی ام دارند و جزو مراکز خرید ارزان دبی به حساب می آید.

گلوبال ویلیج دبی

بهترین مکان های گردشگری دبی

قطعا که جاهای دیدنی دبی به قدری زیاد است که شمردن تک تک آن امکان پذیر نیست ولی تعدادی از معروف ترین های آن عبارت اند از:

برج خلیفه 

برج خلیفه دبی

برج العرب

برج العرب دبی

جزیره ی نخلی دبی

جزیره های نخلی دبی

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا در دبی

موزه آینده ی دبی

موزه ی آینده دبی

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

خرید تور دبی با بهترین قیمت

قیمت تور دبی بسته زمان بندی ها در سال و نواسانات ارز متغیر میباشد ولی شما عزیزان میتوانید همواره ارزان ترین پکیج های تور دبی با تاریخ و هتل دلخواه خود در آژانس سفر های صورتی پیدا کنید پس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 2 از 5 (از 1002 رای)
امتیاز کاربران
6LfLVjIhAAAAABaiSJA7PwIQWvVkywD5o0RtU_yc