سفر رویایی به چابهار

سفر رویایی به چابهار

چابهار کجاست؟

چابهار یک شهر بندری بسیار زیبا با دیدنی‌های بکر است که در استان سیستان‌و‌بلو‌چستان، در جنوب ایران قرار دارد. این شهر، مجهزترین و پیشرفته‌ترین بندر اقیانوسی کشور است. به‌عبارتی با سفر به چابهار می‌توانید دریای عمان و اقیانوس هند را ببینید و شنا و فعالیت‌های آبی را در اقیانوس، تجربه کنید. چابهار به‌عنوان یک بندر ارتباطی در آسیای میانه برای کشورهای محصور در خشکی، نقش مهمی دارد.

آب و هوای چابهار

چابهار در تمامی روزهای سال آب‌و‌هوایی معتدل و لطیف دارد. به همین دلیل است که اکثر افرادی که قصد خرید تور داخلی در پاییز و زمستان را دارند، بیشتر به سراغ چابهار می‌روند. البته باید بدانید که آب و هوای چابهار در تابستان گرم و مرطوب است؛ اما می‌شود آن را با بادهای خنک شبانه‌اش تحمل کرد. با همه این‌ها، حداکثر دما در چابهار از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود. همچنین بادهای موسمی در فصل تابستان، بارش‌هایی را هم به چابهار هدیه می‌دهند که هوا را برای گشت‌وگذار دل‌انگیزتر می‌کند.

درباره آب و هوای چابهار در زمستان هم باید بگوییم که بسیار معتدل است. بادهای غربی در فصل زمستان در این منطقه باعث بارش پراکنده باران می‏‌شوند؛ اما هوا سرد نیست و روزهای خوبی برای تفریح در چابهار به شمار می‌رود. اگر به‌دنبال بهترین زمان سفر به چابهار هستید، می‌توانید از اوایل آبان‌ماه تا اواسط فروردین‌ماه به این بندر بروید.

برای سفر به چابهار چند روز لازم است؟

حالا که بیشتر با چابهار آشنا شده‌اید و دقیق‌تر متوجه شده‌اید چابهار کجاست، موقع آن است که بدانید برای سفر به چابهار چند روز لازم است. موضوع این است که همه‌چیز به برنامه‌ریزی شما بستگی دارد. اگر زمانتان آزاد است و محدودیتی بابت برگشت به مبدأ ندارید،‌ بهتر است برای یک هفته در چابهار بمانید و با آسودگی خاطر از همه دیدنی‌های آن بازدید کنید. در این بندر، مناطق توریستی زیادی وجود دارد که حیف است بدون دیدن آن‌ها به خانه برگردید.

با وجود این موارد، افرادی هستند که می‌خواهند در مدت کمی از چابهار دیدن کنند و تصمیم دارند بقیه زمانشان را صرف بازدید از دیگر مناطق جنوبی ایران مانند کیش و قشم کنند یا باید بعد از سه چهار روز به خانه‌شان برگردند و محدودیت زمانی دارند. اگر جزو این دسته از افراد هستید و می‌خواهید بدانید برای سفر به چابهار چند روز لازم است، می‌توانید با خواندن این راهنمای سفر به چابهار، برنامه سفرتان را در سه چهار روز بچینید و به برنامه‌ریزی خود پای‌بند باشید تا بتوانید در زمان کم از جاهای دیدنی زیادی بازدید کنید.

در چابهار چه غذایی بخوریم؟

اگر در همین بوم‌گردی‌ها اقامت می‌کنید، از صاحب‌خانه بخواهید که برایتان غذای محلی بپزد. در چابهار می‌توانید به‌اندازه یک ماه، در هر وعده غذای جدیدی بخورید. تنوع غذایی اینجا و شباهتش با غذاهای پاکستانی و هندی آن‌قدر زیاد است که می‌توان گفت به‌اندازه غذای هندی تند و به‌اندازه غذای پاکستانی پر از ادویه است. بلوچ‌ها اصلاً پلو را بدون ادویه نمی‌خورند.

بیشتر مواد غذایی که اهالی شهر چابهار مانند کل استان سیستان‌و‌بلوچستان استفاده می‌کنند، ادویه، برنج و گوشت است. با همین ترکیبات، غذاهایی ازجمله تنورچه، بریانی گوشت یا مرغ، تباهگ، تخلان، املت‌سوزی، کراهی مرغ، گوشت یا ماهی می‌پزند. البته اهالی چابهار به‌دلیل نزدیکی به دریا، از ماهی هم خیلی استفاده می‌کنند و می‌توانید همیشه در بازارهایشان ماهی تازه بخرید یا انواع ماهی را در رستوران‌ها و بوم‌گردی‌ها سفارش دهید.

پوشاک رنگارنگ چابهاری‌ها

اهالی چابهار، مانند باقی سیستان‌وبلوچستان، لباس‌های خوش‌رنگی دارند که از هنر دستشان درست شده است. این لباس‌های محلی، اجزای مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند شهر را زیباتر جلوه دهد. از کودک گرفته تا زنان مسن، لباس بومی‌شان را می‌پوشند و همین لباس‌های رنگارنگ یکی از جاذبه‌های چشم‌نواز استان سیستان‌و‌بلوچستان محسوب می‌شود.

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfLVjIhAAAAABaiSJA7PwIQWvVkywD5o0RtU_yc