راهنمای کامل سفر به آنتالیا

راهنمای کامل سفر به آنتالیا

چرا باید به آنتالیا سفر کنیم؟

در این راهنمای سفر به آنتالیا، به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم که چرا این شهر شگفت‌انگیز در دریای مدیترانه، مقصد محبوب بسیاری از توریست‌هاست. به‌غیر از تفریحات آنتالیا، سواحل این شهر، سهم زیادی را در جذب گردشگر ایفا می‌کند. درمجموع، منطقه آنتالیا حدود 600 کیلومتر خط ساحلی چشمگیر و زیبا دارد. این سواحل شنی برای گردشگران بسیار محبوب‌اند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند زیر نور لطیف خورشید، به تفریحات آبی مشغول شوند یا از آرامش دریا لذت ببرند. در میان سواحل آنتالیا، دو ساحل کنیالتی و لارا، بین مردم محلی و گردشگران سراسر جهان، بسیار محبوب هستند.

در سفر به آنتالیا می‌توانید از مناظر دیدنی و جذاب متعددی بازدید کنید. در واقع، هشتمین شهر بزرگ ترکیه به‌قدری زیبا و دیدنی است که مطمئناً در سفر به آنتالیا، هرگز حوصله‌تان سر نخواهد رفت. همچنین به‌‌دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران، رسیدن به این مقصد شگفت‌انگیز، آسان‌تر از دیگر شهرهای ساحلی است. جاذبه‌های طبیعی فراوان و همچنین آثار باستانی که در سراسر این شهر قرار دارد، آن را به یک مقصد توریستی همه‌جانبه تبدیل کرده است.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

شناخت آب‌وهوا، از اطلاعاتی است که لازم است در راهنمای سفر به آنتالیا بخوانید. آنتالیا، آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل دارد. اگر اهل آفتاب‌گرفتن هستید، بهترین فصل سفر به آنتالیا بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر (از اوایل خرداد تا اوایل مهر) است؛ اما اگر می‌خواهید سفری کم‌هزینه‌تر به آنتالیا داشته باشید، در فصول سرد که سواحل از گردشگران خالی است و هتل‌ها قیمت‌های مناسب‌تری دارند، به این شهر سفر کنید. مرکزهای خرید هم در این فصول، حراج‌ها و آفرهای زیادی برای جذب گردشگران می‌گذارند و شما می‌توانید هنگام سفر با تور ترکیه در این زمان‌ها، مایحتاج خود را با قیمت مناسب از آنتالیا بخرید. در ادامه، وضعیت آب‌و‌هوایی این شهر را شرح می‌دهیم تا بتوانید زمان مناسب برای آنتالیاگردی را پیدا کنید.

  • دمای هوا در آنتالیا: گرم‌ترین ماه سال، به‌طور متوسط با حداکثر دمای روزانه 35 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای 25 درجه سانتی‌گراد، ماه جولای (اوایل تیر تا اوایل مرداد) است. خنک‌ترین ماه سال به‌طور متوسط با حداکثر دمای روزانه 14 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای 5 درجه سانتی‌گراد، ماه ژانویه (اوایل دی تا اوایل بهمن) است.
  • آفتاب و بارندگی در آنتالیا: خشک‌ترین ماه، جولای با 0 میلی‌متر بارندگی و 31 روز آفتابی کامل است. مرطوب‌ترین ماه، ژانویه با مقدار 72 میلی‌متر باران در 4 روز است.
  • بهترین زمان برای حضور در سواحل: از ژوئن تا اکتبر (از اوایل خرداد تا اوایل آبان) می‌توانید از سواحل آنتالیا با دمای متوسط ۲۳ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر لذت ببرید.

در آنتالیا چه غذاهایی بخوریم؟

آنتالیا شهر بندری ترکیه است که به‌دلیل وجود سواحل زیبا و غذاهای لذیذی که رستوران‌هایش سرو می‌کنند، مشهور است. مکان‌های زیادی در این شهر وجود دارد که پر از غذاهای خوشمزه ترکی و غذاهای مخصوص آنتالیاست. شما فقط باید نام کامل این غذاهای محبوب را بدانید تا در سفر به آنتالیا، رستوران‌هایی که این غذاها را سرو می‌کنند، کشف کنید و تصمیم بگیرید که در میان طیف گسترده‌ای از غذاهای ترکی، کدام‌یک را امتحان کنید.

گوزلمه: این غذا معمولاً به‌عنوان پنکیک ترکی شناخته می‌شود؛ اما می‌توانید از چاشنی‌های خوشمزه داخل این کرپ‌ها نیز لذت ببرید. گوزلمه یکی از بهترین غذاهای خیابانی در آنتالیاست که روی یک میز گریل در فضای باز طبخ می‌شود و با انواع موادی مثل پنیر، سیب‌زمینی، اسفناج یا کیما (گوشت خردشده) که داخلش گذاشته می‌شود، سرو می‌شود. همیشه در کنار این غذا، سالادی از گوجه‌فرنگی، خیار و جعفری وجود دارد. هنگام قدم‌زدن در خیابان‌های آنتالیا، این غذای ارزان و هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

غذاهایی با گوشت گریل‌شده: غذاهای ترکی، اغلب سرشار از گوشت هستند. می‌توانید انواع غذاها را در آنتالیا پیدا کنید که به‌ روش‌های مختلف از یک نوع گوشت تهیه می‌شوند. همچنین می‌توانید غذاهای کبابی مانند Kuzu tandır (گوشت گوسفند آهسته‌پخته‌شده) یا گوشت گوساله بوداده با iç pilavı (برنج با توت، آجیل و جگر خردشده) را امتحان کنید. در سفر به آنتالیا، این غذاها را می‌توانید در رستوران 7 Mehmet امتحان کنید که روی تپه‌ای زیبا مشرف به ساحل معروف کنیالتی آنتالیا قرار دارد.

بورک: شاید شیرینی‌های زیادی از سراسر دنیا امتحان کرده باشید؛ اما بورک‌های فوق‌العاده آنتالیا، غذاهای خوش‌طعمی هستند که می‌توانید در سفر به این شهر میل کنید. این رول‌ها با مواد مختلف پر شده و تاحدی ترد هستند. راز اصلی خوشمزه بودن این غذای معروف آنتالیا، در خمیر دست‌ساز بسیار نازکی است که با گوشت چرخ‌کرده، پنیر یا پودر قند به‌عنوان یک نوع شیرینی، پر می‌شود.

شیش‌کباب: چگونه می‌توان شهر آنتالیا را بدون امتحان‌کردن کباب‌های معروفش ترک کرد؟ این خوراکی‌های خوش‌طعم، از گوشت بره و مرغ تهیه می‌شوند. این کباب‌ها به‌ سیخ کشیده شده و گریل می‌شوند تا به‌ بهترین حالت آبدار خود برسند. شیش‌کباب‌ها از بهترین غذاهای آنتالیا هستند که می‌توان آن‌ها را داخل نان قرار داد و به‌عنوان یک ساندویچ امتحان کرد.

سوپ کله‌پاچا: Paça çorbası یک سوپ سنتی ترکی است. این غذا با ترکیبی از گوشت گوساله، پیاز، آب و نمک تهیه می‌شود. سوپ را با مخلوطی از آرد، ماست، آب و زرده تخم‌مرغ غلیظ می‌کنند، روی حرارت می‌گذارند تا بجوشد، سپس مزه‌دار کرده و داغ سرو می‌کنند. این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهای آنتالیاست. سوپ کله‌پاچا از مغز گوسفند، گوشت سر یا پا و مقدار زیادی سبزی تشکیل شده که به‌آرامی روی حرارت ملایم می‌جوشند تا طعم‌ آن‌ها مخلوط شود. این غذا معمولاً صبح‌ها سرو می‌شود و بسیار شبیه به کله‌پاچه خودمان است!

از کجا خرید کنیم؟

مال آف آنتالیا (Mall of Antalya): مال آف آنتالیا، بزرگ‌ترین مرکز خرید در آنتالیا با بیش از 234 واحد تجاری است. مرکز خرید آنتالیا به‌دلیل خدمات و امکانات خود، موفق به دریافت جوایزی شده است. این مرکز خرید که در سال 2017 راه‌اندازی شد، مرکزی برای سرگرمی، اوقات‌فراغت و خرید است. شهربازی همراه با سینما، گالری‌ها و موارد دیگری برای بازدید در این مرکز خرید وجود دارند تا روزی پر از هیجان و ماجراجویی را برای مسافران این شهر بسازند. مرکز خرید آنتالیا، فرهنگ و سبک زندگی شهر را زیر یک سقف آورده است. در مال آف آنتالیا، فضای 4000 متری فودکورت وجود دارد که در آن بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها را خواهید یافت.

مرکز خرید تراسیتی (TerraCity): تراسیتی، یکی از مراکز خرید درجه‌یک در آنتالیاست که خرید کردن در آن یک تجربه کاملاً جدید است. این مرکز خرید با بیش از 180 فروشگاه، سبکی منحصربه‌فرد و ترکیبی عالی از برندهای ملی و بین‌المللی را معرفی کرده است. تنوع بسیار زیاد، آن را به یک جاذبه در آنتالیا تبدیل کرده است.

مرکز خرید تراسیتی که در لارا واقع شده، مکانی است که می‌توانید در آن ساعت‌ها سرگرم شوید و در قسمت فودکورت مرکز خرید که حدود 30 رستوران غذاهای ترکی و بین‌المللی را در خود جای‌ داده است، غذایتان را میل کنید. فضای غذاخوری این مرکز خرید به‌اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند 1000 مهمان را در یک زمان در خود جای دهد. سینمای بزرگ و فضای داخلی جذاب، آن را به محبوب‌ترین مرکز خرید در آنتالیا تبدیل کرده است.

هزینه های سفر به آنتالیا

صحبت درباره هزینه های سفر به آنتالیا، کاملاً به نوع انتخاب‌های شما بستگی دارد؛ مثلاً اگر با تورهای لوکس به این سفر بروید، قطعاً هزینه‌های سفرتان بسیار بیشتر از زمانی می‌شود که در هتل‌های اقتصادی آنتالیا اقامت می‌کنید. همان‌طور که گفته شد، برای پروازهای ایرانی، مسیر مستقیمی به آنتالیا وجود ندارد. اگر با پرواز ترک این مسیر را طی کنید، زمان سفر برایتان کوتاه‌تر می‌شود؛ اما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. از دیگر عواملی که روی هزینه‌ های سفر به آنتالیا مؤثر است، خوردوخوراک در سفر است.

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfLVjIhAAAAABaiSJA7PwIQWvVkywD5o0RtU_yc