آنتالیا بهتر است یا استانبول؟

آنتالیا بهتر است یا استانبول؟

هر یک از این شهرها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، یکی از نظر طبیعت نسبت به دیگری برتری دارد، یکی از نظر فضای تاریخی و موزه. در مقام مقایسه اینکه آنتالیا یا استانبول، کدام بهتر هستند، باید بگوییم که فضای تاریخی، موزه‌ای و شهری استانبول، کمی غنی‌تر از آنتالیا است. در عوض، هتل‌های آنتالیا و امکاناتی که ارائه می‌دهند، تنوع بسیار بیشتر و چشمگیرتری دارند. نتیجه قیاس این دو شهر از نظر طبیعت هم این است که آنتالیا از نظر سواحل و تفریحات آبی امکانات بیشتری دارد؛ اما استانبول از نظر پارک‌های جنگلی جذاب‌تر است.

مقایسه آنتالیا و استانبول از نظر موقعیت جغرافیایی

استانبول، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور ترکیه است که هم در قاره اروپا و هم در آسیا واقع شده. این شهر در ساحل دریای مرمره، رو به شاخ طلایی و تنگه بسفر قرار گرفته و از نظر چشم‌انداز، مقصدی بسیار دیدنی است. استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه به‌خصوص برای ایرانیان محسوب می‌شود و همچنین بزرگ‌ترین شهر اروپا از نظر جمعیت است. اگر بخواهیم از نظر جغرافیایی موقعیت مکانی آن را بررسی کنیم، باید بگوییم که استانبول در شمال غربی کشور ترکیه واقع شده و تقریباً یکی از شهرهای دور این کشور به مرزهای ایران است.

آنتالیا، شهری در ساحل دریای مدیترانه است که در جنوب غربی ترکیه و خلیج آنتالیا قرار دارد. این شهر به‌عنوان یک مقصد ساحلی لوکس، مملو از هتل‌های مجلل و مراکز تفریحی ساحلی است. آنتالیا بزرگ‌ترین تفرجگاه دریایی بین‌المللی کشور ترکیه است که در منطقه ریویرای ترکیه واقع شده و بسیاری از گردشگران ایرانی این شهر را برای گذراندن تعطیلاتی رویایی، همراه با تفریحات ساحلی انتخاب می‌کنند. سواحل آنتالیا یک نقطه برجسته و عامل مؤثر در انتخاب مقصد بسیاری از مسافران میان استانبول یا آنتالیا است.

مقایسه آنتالیا و استانبول از نظر قیمت تور

در تابستان و بهار، به‌تبع قیمت تورهای استانبول یا آنتالیا، به‌دلیل آب‌وهوای مناسب، افزایش می‌یابد. اگر تصمیم دارید یک تور آنتالیای خوش‌قیمت پیدا کنید، باید در زمستان تصمیم به سفر بگیرید. هرچند دیگر در این فصل خبری از سواحل آرام، آفتاب گرم، شنا در استخرهای روباز و تفریحات آبی آنتالیا نیست، اما هزینه‌ها بسیار اقتصادی هستند.

گردشگران اما همیشه از استانبول استقبال می‌کنند و تغییرات در قیمت تورهای آن زیاد نیست. فقط در زمان‌هایی که این شهر با افزایش توریست رو‌به‌رو می‌شود، مانند ژانویه (اوایل دی تا اوایل بهمن) یا مناسبت‌های مهم دیگر، با کمبود محل اقامت و در پی آن با افزایش قیمت تورها مواجه می‌شوند. به‌طور کلی، اگر تورهای دو شهر را در یک فصل و موقعیت یکسان در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که معمولاً مجریان تورهای آنتالیا، مدت 6 شب اقامت را برای مسافران در نظر گرفته‌اند، در حالی که تورهای استانبول معمولاً 3 شب، 4 شب، 5 شب، 6 یا 7 شب اقامت در هتل دارند. این تنوع در انتخاب شب‌های اقامت، قیمت این تورها را متنوع‌تر کرده و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

در مجموع، تورهای آنتالیا به‌دلیل کیفیت بالای هتل‌ها و خدماتشان، از جمله صبحانه و ناهار و شام رایگان در زمان اقامت، از تورهای استانبول گران‌ترند و این اختلاف قیمت در فصل تابستان بیشتر نمایان می‌شود. با وجود تور اقساطی آنتالیا، می‌توانید هزینه‌هایتان را برای این سفر هم برنامه‌ریزی کنید و آن‌ها را سرشکن کنید. به این ترتیب، با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و هزینه‌هایی که پیش رو دارید، باید ببینید که انتخاب کدام گزینه برای شما به‌صرفه‌تر و منطقی‌تر است.

مقایسه آنتالیا و استانبول از نظر جاذبه‌ها

تعداد زیادی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ترکیه، در استانبول و آنتالیا قرار دارند. آنتالیا موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی تاریخی و طبیعی منحصر‌به‌فردی را در خود جای داده است، که بازدید از آن‌ها سفری به یاد ماندنی برای شما رقم می‌زند. این شهر، تاریخ را با یک تعطیلات تفریحی آرام ترکیب می‌کند. از جاهای دیدنی آنتالیا می‌توانیم به موزه آنتالیا و مناره یولی اشاره کنیم، هرچند بسیاری از گردشگرانی که این شهر را مقصد سفر خود قرار می‌دهند، کمتر از هتل محل اقامتشان خارج می‌شوند و به امکانات تفریحی آن بسنده می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آنتالیا در فواصل نسبتاً زیادی از هم قرار دارند و این موضوع هزینه‌های رفت‌و‌آمد مسافران را افزایش می‌دهد، شاید به همین دلیل است که بسیاری از آن‌ها از نظر گردشگران دور می‌مانند.

مسافرینی که به مجموعه‌ای متنوع از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی علاقه دارند، شهر استانبول را بیشتر می‌پسندند. جاهای دیدنی استانبول به‌قدری متنوع‌اند که شاید یک سفر چندروزه نتواند فرصت کافی برای بازدید از آن‌ها را به شما بدهد. خوشبختانه این جاذبه‌ها در فواصل کمی از هم قرار دارند و با وجود سیستم کارآمد حمل‌ونقل عمومی در استانبول، دسترسی به آن‌ها از هرجای شهر امکان‌پذیر و البته اقتصادی است. استانبول با تاریخی غنی و متنوع، موزه‌ها، مساجد، کلیساها و بناهای باستانی زیادی دارد که می‌توانید در طول اقامتتان در این شهر از آن‌ها دیدن کنید. پس اگر علاقه‌مند به گردش در شهر و بازدید از جاذبه‌ها هستید، استانبول انتخاب بهتری برای شما است.

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfLVjIhAAAAABaiSJA7PwIQWvVkywD5o0RtU_yc