راهنمای قدم‌به‌قدم سفر به وان ترکیه

راهنمای قدم‌به‌قدم سفر به وان ترکیه

اگر به‌دنبال یک سفر خارجی مقرون‌به‌صرفه باشید، احتمالاً شهر وان یکی از گزینه‌های اصلی شما خواهد بود. شهری در شرق کشور ترکیه که با فاصله نسبتاً مناسبی از شهرهای مرزی ایران قرار گرفته و علاوه‌بر آن، به‌دلایل متعددی که در ادامه مرور می‌کنیم، ارزش حداقل یک بار سفر را دارد. 

وان ترکیه کجاست؟

در پاسخ به این سؤال که وان ترکیه کجاست، باید بگوییم شهر وان در ساحل شرقی دریاچه وان و در شرق استان وان ترکیه واقع شده است. این شهر قدمت بسیاری دارد و یکی از شهرهای قدیمی کشور ترکیه محسوب می‌شود. صخره وان و قلعه باستانی، کتیبه‌هایی به خط میخی دارند که مربوط به پادشاهی اورارتو (حدود 1300 تا 700 قبل‌از میلاد) است.

شهر مدرن وان در فاصله 5 کیلومتری از ساحل دریاچه وان با بلوارهای وسیع و خیابان‌های دیدنی به یک مقصد گردشگری مهم در ترکیه تبدیل شده است که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می‌کشاند. بسیاری از ایرانیان به‌علت فاصله کم این شهر از مرزهای ایران، سفر به وان را به‌عنوان مقصدی برای سفرهای تفریحی خود انتخاب می‌کنند.

چرا به وان سفر کنیم؟ 

اگر درباره سفر به وان تردید دارید، خلاصه‌ای از دلایلی را که باعث می‌شود از وان به‌عنوان یک مقصد گردشگری مناسب نام برد، عنوان می‌کنیم:

  • مسافت مناسب: اگر نگاهی به شهر وان روی نقشه بیندازید، متوجه می‌شوید که برخلاف سایر تورهای ترکیه، اغلب تورهای این شهر به‌صورت زمینی و با قیمت بسیار مناسبی ارائه می‌شوند (حتی ارزان‌تر از برخی مقاصد داخلی)؛ چراکه مسافت و فاصله وان با شهرهای مرزی ایران زیاد نیست. در نتیجه هزینه سفر به میزان درخور توجهی کاهش می‌یابد.

  • جاذبه‌های گردشگری: شهر وان علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری زیبایی که دارد، مراکز خرید متعدد و خوش‌قیمتی هم در خود جای داده که در ادامه درباره هر‌کدام از آن‌ها توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

  • مقصدی مقرون‌به‌صرفه: علاوه‌بر قیمت تورهای وان و همچنین هزینه هتل، مبالغی که باید برای خورد‌و‌خوراک در وان پرداخت کرد نیز بسیار مناسب هستند و وان از این زوایا هم جزو مقاصد مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید.

  • عدم نیاز به ویزا: برای ایرانیان، سفر به وان مانند سایر نقاط ترکیه بدون ویزا انجام می‌گیرد و فقط با داشتن یک پاسپورت معتبر، می‌توانید حتی تا 6 ماه در این شهر اقامت کنید.

بهترین زمان سفر به وان

بهترین فصل سفر به وان از اواسط ماه خرداد شروع می‌شود و تا اواسط تیر ادامه می‌یابد؛ اما به‌طور کلی از اواسط فرودین تا اواسط مهر می‌توانید انتظار آب‌و‌هوای مناسبی را در وان داشته باشید. البته توجه کنید که از اواسط خرداد تا اواسط تیر، از زمان‌های پر‌سفر محسوب می‌شود و جمعیت گردشگران در این مقطع زمانی بیشتر از سایر ماه‌ها خواهد بود. نزدیک کریسمس هم با‌ وجود سرد بودن هوا، انواع حراج‌ها و فستیوال‌ها و تزیینات خیابان‌ها، گردشگران بسیاری را به وان می‌کشاند و خیلی از هموطنان ما این زمان را برای سفرشان به وان انتخاب می‌کنند.

در وان کجا برویم؟

1. قلعه وان 

2. دریاچه وان

3. جزیره و کلیسای آختامار

4. آبشار مرادیه

5. خانه گربه‌های وان

نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
امتیاز کاربران
6LfLVjIhAAAAABaiSJA7PwIQWvVkywD5o0RtU_yc