تفاوت ایرباس و بوئینگ

تفاوت ایرباس و بوئینگ

تفاوت های زیادی بین ایرباس و بوئینگ وجود دارد. هر دو شرکت وزنه های سنگین بخش تولید هواپیما هستند و همیشه در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بهترین ها را به نمایش بگذارند. بین سال‌های 2007 تا 2016، ایرباس با ارائه 5644 سفارش، 9985 سفارش دریافت کرد، در حالی که بوئینگ با ارائه 5718 سفارش، 8978 قرارداد دریافت کرد.
در طول رقابت سخت خود، هر دو شرکت تقریباً همیشه دیگران را به دریافت کمک های نامناسب دولتی از دولت های مختلف خود متهم کرده اند. و در این مقاله به تمایز این دو نوع هواپیما خواهیم پرداخت.

تفاوت اصلی ایرباس و بوئینگ در این است که ایرباس یک سازنده هواپیمای مشهور است که بخشی از شرکت هوافضای اروپایی EADS است. دفتر مرکزی این شرکت در Blagnac فرانسه است. بوئینگ بین المللی یک شرکت هوافضا و دفاعی پیشرو مستقر در ایالات متحده است. ویلیام ای.بوئینگ آن را در سال 1916 آغاز کرد.

سوار شدن بر ایرباس-A380 رویدادی منحصر به فرد است که مسافران را در معرض تعادل بهتری در حین پرواز از درجه یک تا بودجه قرار می دهد.
جای تعجب نیست که A380 به دلیل انعطاف پذیری که به مسافران اجازه می دهد در هواپیما سرگردان شوند در همه کلاس های کابین مورد علاقه است.
بوئینگ بزرگ‌ترین شرکت هواپیماسازی جهان و سازنده برجسته جت‌های تجاری، دفاعی، هوافضا و شناسایی تهدید و همچنین تامین‌کننده خدمات پشتیبانی پس از فروش است. این شرکت به عنوان بزرگترین صادرکننده صنعتی آمریکا، به خطوط هوایی و همچنین ایالات متحده و مشتریان مشارکتی در بیش از 150 کشور خدمات ارائه می دهد.

مقایسه

ایرباس

بوئینگ

خلاصه

سوار شدن بر ایرباس-A380 رویدادی بی‌نظیر است که مسافران را با تعادل بهتری در حین پرواز از درجه یک تا بودجه مواجه می‌کند.

بوئینگ بزرگ‌ترین شرکت هواپیماسازی جهان و سازنده برجسته جت‌های تجاری، دفاعی، هوافضا و شناسایی تهدید و همچنین تامین‌کننده خدمات پشتیبانی پس از فروش است.

اندازه

ایرباس در مقایسه با هواپیماهای بوئینگ از نظر اندازه کوچکتر است.

Boeing aircrafts are much bigger in size than airbus.

شروع به کار

18 December 1970

15 July 1916

خلبانان

خلبانان ایرباس نمی توانند فرمان رایانه را نادیده بگیرند.

خلبانان بوئینگ قادرند دستورات سیستم کامپیوتری را نادیده بگیرند.

اصالت

منشا ایرباس آمریکایی است.

منشاء بوئینگ فرانسوی است.

ایرباس چیست ؟

ایرباس یک سازنده هواپیمای معروف است که بخشی از شرکت هوافضای اروپایی EADS است. این شرکت که مقر آن در بلگناک فرانسه است، بیش از نیمی از جت های مسافربری جهان را به فروش می رساند. ایرباس قبل از تبدیل شدن به یک شرکت سهامی در سال 2001 به عنوان مشارکت سازنده های هوافضا آغاز شد.
EADS و BAE Systems، یک تجارت سیستم های دفاعی، دو شرکت اصلی سهامدار هستند. A300 در واقع اولین هواپیمای صنعت بود که ساخته و فروخته شد. علاوه بر فروش هواپیماهای جت، این شرکت همچنین هواپیماهای نظامی، قطعات هواپیما و تجهیزات دفاعی تولید می کند.
علاوه بر این، این شرکت در تلاش برای به حداقل رساندن ردپای کربن با توسعه سوخت زیستی قابل استفاده در پروازها، به سایر خطوط هوایی پیوسته است. در بسیاری از کشورها، اصطلاح ایرباس با هواپیما همراه شده است
ایرباس با سری A320 با موفقیت به شرکت‌های ارزان‌قیمت فروخته شد و ارائه انواع موتورها ممکن است آنها را برای شرکت‌های هواپیمایی و اجاره‌دهندگان جذاب‌تر از بوئینگ تک منبعی کند. ایرباس آنقدر به سیستم کامپیوتری خود ایمان دارد که آنها (خلبانان) نمی توانند آن را نادیده بگیرند
از نظر تعداد کارکنان، ایرباس کوچکترین شرکت است که پس از بوئینگ با حدود 26000 نفر. با این وجود، می‌توانیم ببینیم که از نظر درآمد و فروش ناخالص، در سال 2019 از بوئینگ بهتر بود. این به احتمال زیاد نتیجه دو فاجعه مرگباری است که باعث شد بوئینگ 737 MAX در مارس 2019 زمین‌گیر شود.

بوئینگ چیست؟

شرکت بوئینگ یک شرکت جهانی هوافضا و خودرو مستقر در ایالات متحده است. ویلیام ای. بوئینگ آن را در سال 1916 در جورج تاون دی سی تاسیس کرد. برای گسترش روابط و تجارت، این شرکت در سال 1997 به مک دانل داگلاس پیوست.
هواپیماهای تجاری بوئینگ (BCA)؛ Boeing Military, Aerospace & Security (BDS)؛ مهندسی، عملیاتی و فناوری (EOT)؛ بوئینگ پایتخت؛ به علاوه واحد خدمات مشترک بوئینگ شامل شرکت بوئینگ است.
در سال 2011، یکی از سازندگان بزرگ هواپیما در جهان و دومین پیمانکار بزرگ هوافضا و خودرو در جهان بود. ویلیام بوئینگ، متخصص صنعت چوب، از تخصص خود در چوب سخت برای طراحی و ساخت هواپیما استفاده کرد. در طول جنگ جهانی اول، کسب و کار بزرگترین سفارش خود را زمانی که به دولت ایالات متحده برای هواپیماهای دریایی نزدیک شد، تضمین کرد.
هر دو شرکت در حال حاضر مترادف با هواپیما شده اند، و آنها بیشترین هواپیماها را به طور مشترک ارائه می دهند، با خطوط هوایی مهمی که از هواپیماهای آنها استفاده می کنند. همچنین تفاوت قابل توجهی در هواپیماها و همچنین نحوه توسعه آنها بین دو شرکت وجود دارد.

تفاوت های اصلی بین ایرباس و بوئینگ

هواپیماهای ایرباس از نظر اندازه کوچکتر هستند در حالی که هواپیماهای بوئینگ بسیار بزرگتر از ایرباس هستند.

ایرباس یک شرکت فرانسوی است در حالی که بوئینگ یک شرکت آمریکایی است.

ایرباس یک شرکت فرانسوی است در حالی که بوئینگ یک شرکت آمریکایی است.

ایرباس یک شرکت جدیدتر است در حالی که بوئینگ یک شرکت بسیار قدیمی است.

ایرباس از تکنیک جوی استیک جانبی برای کنترل یوک مرکزی خود استفاده می کند، در حالی که بوئینگ همچنان از کنترل یوغ مرکزی و همچنین ستون فرمان برای کنترلر استفاده می کند.

نتیجه

در پایان، هر دو شرکت هواپیماهای ایمن و قابل اعتمادی را ایجاد می کنند که مشتریان برای سفر با آنها مشکلی نداشته باشند. غیرقابل انکار است که زمینگیر شدن اخیر بوئینگ 737 MAX ایمنی عملیاتی آن را زیر سوال برد.
با این وجود، تأیید مجدد آن به این معنی است که اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین عدم وقوع مجدد فجایع مانند مواردی که منجر به زمین‌گیری آن شد، انجام می‌شود. بدون شک کلاس MAX یکی از بررسی شده ترین هواپیماهای مسافربری تاریخ است.


نظرات یا پیشنهادهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 1002 رای)
امتیاز کاربران
6LfLVjIhAAAAABaiSJA7PwIQWvVkywD5o0RtU_yc